Dava’nın davası

Yani MHP davası… Başta Merhum Alparslan Türkeş olmak üzere, 220 sanık hakkında idam talep edilen toplam 390 sanıklı dava… İdam talebiyle yargılananlar arasında MHP Genel İdare Kurulu üyesi olarak ben de vardım.

12 Eylül öncesindeki bitmez tükenmez parti kavgalarından ve kanlı çatışmalardan çıkarılacak çok ders vardır. Fakat sadece darbeyi eleştirerek uzlaşıp bir cumhurbaşkanı seçemeyen siyaset sınıfının günahları gözden kaçıyor.

Dersler çıkarılması gereken çok önemli bir konu da 12 Eylül yargılamalarıdır. Bu konuda, Av. Şerafettin Yılmaz’ın gayretiyle belgesel bir eser yayınlandı: “Dava’nın Davası, Kurgulanmış Bir Davanın Arka Planı”, yazanlar Raşit Demirtaş ve Mahir Durakoğlu. Toplam 900 sayfa. (Ötüken Yayınları)

CEPHANELİK FOTOĞRAFLARI

Av. Şerafettin Yılmaz, yazdığı önsözde, savunma hakkının kutsallığını şöyle anlatıyor:

“220 idam talepli bu davada savcının talebiyle 1000’in üzerinde kamu şahidi dinlenilmiştir. Kutsal olanın iddia değil savunma olduğu herkesçe malum olan bir esastır. Sanıkların göstermiş olduğu 4.000 şahitten bir tek şahidin dahi dinlenmemesi ve dinlenmesine izin verilmemesi türetilmiş davanın bir başka delilidir.”

Soruşturmaların da dürüst ve objektif olması gerekirken, sanığı suçlu göstermek için savcıların militan gibi davranması da bizde ‘siyasi’ davalarda sıkça görülen bir hastalıktır.

Şerafettin Yılmaz örnekler veriyor. Savcı, MHP genel merkezini gizli cephanelik gibi gösteren fotoğraflar koymuştu. Bunlar başka yerlerin fotoğraflarıydı, MHP Genel Merkezi’nde sadece “3’ü bozuk beş tabanca ile savcının telsiz dediği bir radyo” bulunmuştu. Duruşmada avukatlar sorduğunda, savcılar cephanelik fotoğrafları hakkında bir şey söylemediler.

TERÖR CİNNETİ

Kitapta terörün tırmanışı anlatılırken Maraş faciası hatırlatılıyor: “Maraş katliamında 111 kişi öldü, 1000’e yakın insan yaralandı.” Ayrıca Sivas, Çorum faciaları… 1978’de 13 ilde sıkıyönetim…

Terör kurşunlarıyla hayatını kaybeden insan sayısı: 1978 yılında 1.095 kişi, 1979 yılında 1.362 kişi ve 1980 yılının ilk 8 ayında1.928 kişi, solcu veya sağcı…

Bu tırmanış sıkıyönetime rağmendir!

12 Eylül rejiminin özel olarak görevlendirdiği savcılar ve birçok kimse, MHP’yi yaygın bir silahlı örgütün hiyerarşik karargahı sanıyorlardı. Bizleri zırhlı cezaevi araçlarıyla duruşmalara götürürler, yol boyunca silahlı komandolar takip ederdi. ‘Ülkücü örgüt’ silahlı baskınla Türkeş’i kaçırmaya kalkabilir diye!

Tamamen evhamdı bu.

Başka hiçbir partiye böyle yapılmamıştı.

Kitapta, Dev-Yol liderlerinden Oğuzhan Müftüoğlu ile Ülkücü Kuruluşlar sanığı Erdem Şenocak arasında geçen bir sohbette Müftüoğlu, “biz sanıyorduk ki NATO sizi eğitiyor, hepinizde makineli tüfekler, roketler var!”

Ah bu komplo teorileri, karşılıklı önyargılar!.. Sadece toplum değil, polis ve hatta tümüyle kamu bürokrasisi düşman kamplara bölünmüştü. Nasıl işleyebilirdi devlet? Kitapta Başbakan Demirel’in “devlet işlemedi!” sözü aktarılıyor, gerçekti bu.

HUKUKA GÜVENMEK?

Kitabın hukuk bakamından en önemli bölümleri “delillerin değerlendirilmesi”dir. Hangi bulgular hukuken geçerli “delil” sayılabilir?

Kitap özellikle “çuvallar dolusu delil… fotokopiler… arama tutanakları” gibi kavramları irdeliyor. Savcı Nurettin Soyer, aramayı askerlerin yaptığını iddia ediyordu, tutanaklara güven sağlamak için. Fakat aramaya öncelikle polislerin (hangi derneğin???) yaptığı, askerlerin sonradan geldiği ispat edilmişti.

Bunları hukukta detayların önemini anlatmak için yazıyorum.

Av. Şerafettin Yılmaz, bu konuları duruşmalarda defalarca dile getirmişti, kitapta da etraflıca anlatılıyor.

Kitapta benim, tutukevinde söylediğim şu sözler de yer almış:

“Ben iddianameyi ve Askeri Yargıtay içtihatlarını inceledikten sonra rahmetli Türkeş’in de bulunduğu toplantıda ‘Stalin hakim olsa bizi mahkum edemezler, çünkü Askeri Yargıtay kararları çok sağlam’ dedim.”

O zaman, darbe döneminde bile yüksek yargıya bu güven vardı.

Av. Şerafettin Yılmaz, o dönemde bürosunu kapatıp sonuna kadar bizleri savundu, tek kuruş almadı, çok iyi bir hukukçu olduğu gibi onurlu bir ‘dava adamı’ olduğunu gösterdi. Şimdi Türk Kültürüne Hizmet Vakfı Başkanı, eserler yayınlayarak hizmet ediyor. Teşekkürler Şerafettin Ağabey.

YORUMLAR (206)
YORUM YAZ
İÇERİK VE ONAY KURALLARI: KARAR Gazetesi yorum sütunları ifade hürriyetinin kullanımı için vardır. Sayfalarımız, temel insan haklarına, hukuka, inanca ve farklı fikirlere saygı temelinde ve demokratik değerler çerçevesinde yazılan yorumlara açıktır. Yorumların içerik ve imla kalitesi gazete kadar okurların da sorumluluğundadır. Hakaret, küfür, rencide edici cümleler veya imalar, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar içeriğine bakılmaksızın onaylanmamaktadır. Özensizce belirlenmiş kullanıcı adlarıyla gönderilen veya haber ve yazının bağlamının dışında yazılan yorumlar da içeriğine bakılmaksızın onaylanmamaktadır.
206 Yorum
  • Sebahattin Gül / 07 Mart 2024 21:35

    Taha Bey,sizin ,MHP davasında sizin sahsinizda tüm MHP ve Ülkü cu kardeslerimle bir kez daha gurur duyuyorum
    Türk solu kendi en hafif deyişle,kendini sorgulama cesaretini gosteremedi. Bir türlü Türk''un menfaatini oncelemedi.Millibolamadi.Hala dış dünya soluna hizmet ediyor.Fransiz solcusu,koministi önce FRANSAnin menfaatini düşünür.

    Yanıtla (0) (0)
  • Solgenç / 26 Mart 2024 23:43

    Sn Yazarın bu köşeden yazdığı tüm fikirler, sizin değil bizim (solun) savunduklarımız. Ayrıca, Ecevit ve Kıbrıs örneği tüm yorumunu boşa düşürür. Birde, Akp ile milli mutlu yıllar dileriz.

    Yanıtla (0) (0)
  • Yusuf Okumuş / 04 Mart 2024 17:36

    MHP ve Ülkücü kuruluşlar davasında amaçları yargılamak değil, kamuoyuna ülkücülerin silahlı katiller olarak tanıtmak ve verebildikeri kadar ceza vermek, mahkum etmekti. Duruşma hakimi bana, duruşmada emirleri Türkeş denmi arıyordunuz diye sordu, istediği cevabı alamayınca, sen benim külahıma anlat diye karşılık verdi, azarladı.

    Yanıtla (1) (0)
  • Ali Batman / 04 Mart 2024 14:43

    O günler, tüm MHP li ve Ülkücü Kuruluşlar Dâvâsı sanıkları içerde, bizler dışarıda- ve yurtdışında-büyük acılar çektik.Konu hukukla bitmiyor.Allah acı ve çileler hesabını sorsun.
    Şerafettin Yılmaz âbi ve beraberindekilerin fedakârlıklarina ise BİREBIR şahit olanlardanım.Allah râzı olsun onlardan ( ve merhum Galip Erdem âbiden).
    Size de geçmiş olsun Taha Abi.

    Yanıtla (2) (0)
  • Semih atar / 03 Mart 2024 21:34

    Biz solcuyuz, kemalist asker potu yalarız, tadı bağımlılık yapıyor

    Yanıtla (2) (2)
  • Yıldız / 04 Mart 2024 13:19

    Askerlerin ekonomi bakanı kim di ve sonra evrenin başbakanı kimdi ve hangi tarikattandı? ona bak postal yalamak neymiş anlarsın. Hafıza olmayınca bir yorumcuda, ancak böyle yorum yapar muhterem.

    Yanıtla (1) (0)
  • M.NURI GOREN / 04 Mart 2024 09:13

    O dönemi bizzat yaşamış,aktif olarak öğrenci örgütlerinin ve olaylarının içinde bulunmuş birisi olarak söyleyebilirim ki,bahse konu olan dönem ‘at izi ile it izinin’iyice birbirine karıştırıldığı,toplumu mutlaka ırk,mezhep vb ayrımcılıkları tahrik ederek birbirine düşürmek ve bölmek hedeflendiği ve nihayetinde NATO maşası generallerin diktasını meşrulaştırma karmaşasıydı.Bu uygun kullanım aparatlarından birisi de MHP ve Ocaklarıydı.Mesela Sayın Akyol,Metin Yüksel’i cami avlusunda vuranlar kimdi?

    Yanıtla (5) (1)
  • Okur / 03 Mart 2024 16:15

    Dünya soluna saygı duyulur ama kemalizme kuyruk olan türkiye solu sadece nefret uyandırır.Çin de Çan kay Şek i öven solcu olamaz ama burada benzerine tapınan sol-ucanlar çoktur

    Yanıtla (4) (9)
  • karar okuru / 03 Mart 2024 18:36

    Kemalist Kenan Evren devrinde kemalist solcular niye asıldı?

    Yanıtla (5) (2)
  • Karar / 03 Mart 2024 21:24

    Piyonlar iş bitince umursanmaz.Nazım hikmetle de işleri bitince hapishanelerde süründürdüler.Deniz Gezmişi asdılar, Sebahattin Alinin ise başını taşla ezdiler..

    Yanıtla (5) (1)
  • karar okuru / 03 Mart 2024 23:49

    "Onlar" kimler? Şahısların kimlikleri ve bu kimliklerin bulunduğu belgeler?

    Yanıtla (1) (1)
  • Muttalip Ördek / 03 Mart 2024 22:22

    Yaşa ki daha neler neler göresin.
    12 eylülcü amerikanci generallerin bu millete ve de vatana yaptiklari en büyük zulmün, sondan iki öncesidir..

    Yanıtla (0) (2)
  • Okur / 03 Mart 2024 16:23

    Çankaya köşkünün bile çökertme uygulanan Ermeni mallarından olduğunu sorgulamayan: Ankara halkı yaptı, hediye etti diye anlatılan okul masallarına inananlara buralarda solcu! denir.Oy oranlarının %35 i aşamaması tek tesellimizdir.Sol geçinselerde aşırı sağ olarak değerlendirilmeleri gerekir.Heykel diplerinde bol bulunurlar.

    Yanıtla (5) (5)
  • karar / 03 Mart 2024 21:05

    'Çankaya köşkünün bile çökertme uygulanan Ermeni mallarından olduğunu sorgulamayan...' orijinal bir iddia geldi bana... Müslüman kesim de Hint müslümanlarının kurtuluş savaşına harcanması için gönderilen altın, gümüş vb. yardım paraları ile Çankaya'nın yapıldığını iddia ediyor sanırım...

    Yanıtla (1) (1)
  • Okur / 03 Mart 2024 22:18

    Üç harfliler geldi bana yazcağına araştırsana

    Yanıtla (0) (0)
  • Karar okuru / 03 Mart 2024 21:57

    Eski ulkucu, yeni demokrat gorunumlu......sayin yazardan, ayni ideolojideki ulkucu saldirgan arkadaslarini, aklama yazisi .....!!!

    Yanıtla (2) (5)
  • Sol / 03 Mart 2024 15:28

    Zanlıların kimliklerine bakınca; Güldal Mumcunun kitapları,roportajları; Şengül hablemitoglunun roportajları okununca ; U.Mumcu ,N.Hablemitoglu gibi isimlerin suçu karşı mahalleye atmak için, psikolojik harp teknikleri uğruna ,kendi mahalle derebeylerince harcandıkları ortada.Gerçekleri görmek istemeyen, kemalist paşaların piyonu olmak için çırpınanlara sol denemez.Dünyadaki ilk faşist akım 1913 de Türkiyede iktidar oldu ve yüzyıldır bukalemun gibi her kesimi etkileyerek yaşıyor.

    Yanıtla (3) (5)
  • Yıldız / 03 Mart 2024 21:53

    Demek ki sana göre,bu solcu ve cumhuriyet devrimleri taraftarı olan yazar,çizer,sendikacı ,düşünür, üniversite hocaları yüzlerce faali meçhul ve otellerde yakılanlar kendi fikir yandaşlarınca öldürüldü.Ben senin yerine olsam bu fikir insanlarının fikirlerinden dolayı hedef seçildiğini düşünürdüm. Ağaca hala hayatta git ona sor Abdi İpekçi’yi kimin talimatı ile öldürmüş.

    Yanıtla (5) (1)
  • karar / 03 Mart 2024 16:17

    İslâm bu ülknn birliğinin, dirliğinin ve kardeşliğinin, istikllnn ve istikblinn ygâne tmeli ve sigortsdr. Eğr bu ülke İslâm’ı kaybdrse, impartrlk bkiysi 30’u aşkın etnik kimliğin varolduğu bir ülkede, temlsiz, İslâmsz bir Türk kmlği üzrindn zorki olrak bir sosyl mühndslik prjesi şklnde icat edilen laik ulusal kimlik, bu toplmdki etnik kimlklri kşımaktan, İslâmî duyrlıkları aşndrmaktn ve Türkiye’yi her bakmdn parçalanmnın eşğine sürklemkten bşka br işe yramaycaktır. y kaplan

    Yanıtla (3) (10)
  • Yıldız / 03 Mart 2024 21:42

    ABD nin birliğini hiristşyanlık mı sağlıyor?veya mısır ortadoksları mısırda neyi bölmüş?

    Yanıtla (3) (0)
  • Sadi / 03 Mart 2024 21:07

    Önce insanı insanlığı bilmeliyiz. İnsn vicdan sahibidir merhametlidir adaletlidir. Ve ahlaklıdır. Eğriye eğri doğruya doğru der. Davam İÇİN dinim için cemaatim için efendim için partim için başkanım İÇİN deyip her haltı yemez kıvırmaz yandaşlık yalakalık yapmazz. Yani çıkarı İÇİN zağarlık yapmaz. Gelin ülke olarak beyaz sayfa açalım Kürt'üyle Türküyle Alevi'si sünnisiyle sağcısıyla solcusuyla barışalım

    Yanıtla (1) (1)
  • Sol / 03 Mart 2024 15:20

    Solun tarihinde evrensel sol zayıf, ulusal sol güçlü olmuştur.Türkiyede ise evrensel sol olmadığı gibi ulusal sol da yoktur, kemalizm tarafından yutulmuşlardır.Kemalistlerin iktidar kavgasında (İngiltere destekli 9 mart ile Abd destekli 12 mart cuntaları kavgası gibi) piyon olan Deniz gezmiş gibi isimler idam edilmiş ama onların eline silah,bomba veren C.Madanoglu vb isimler paşalar gibi yaşamaya devam etmişlerdir.Bu ülkede sol, kemalist paşaların iktidar kavgasında harcanabilecek piyondur.

    Yanıtla (7) (4)
  • Sami Boztepe / 03 Mart 2024 16:39

    Doğru tespitler

    Yanıtla (2) (2)
  • İstanbullu bir okur / 03 Mart 2024 17:19

    Sn.Sol;bu kadar kısa ve özlü bir yoruma teşekkürle beraber,bende -bilmem siz Solcumusunuz-geçmişin Ülkücüsü olaraktan,sizden hiçmi,hiç farklı düşünmüyorum.Saglı- Sollu,-ki Ülkücü harekete ben sagcı diyemiyorum,samimi Ülkücülükle ilgili bu-bu milletin roket gibi,dinamik çalışkan,samimi ve zeki gençleri heder edilmiçtir,ülkedeki hertürlü fitne fesaf odakları tarafından.Syglr.

    Yanıtla (4) (0)
  • karar okuru / 03 Mart 2024 21:01

    İşin ne olduğunu merak edenler Youtube'da 32.Gün'ün 12 Mart belgeselini izleyebilirler.

    Yanıtla (0) (0)
  • Musto / 03 Mart 2024 19:21

    Şahin görüşlerim fikirlerim hiç değişmedi.. Akşam 9'dan sonra eve gideceksin Beşiktaş merkezde sağcı gençler yukarı Yıldız Abbas Ağa da Solcular kimlik kontrolu yapar.Kahvehaneler silahla taranır banka şubelerinin önünde Jandarma bekler..Ülkenin güvenliğini sağlayacak polis bölünmüş terzi Fikri Fatsa'da kurtarılmış bölge ilan etmiş..Îki büyük parti Ecevit ve Demirel bir türlü bir araya gelmez.Demirel sağcılar bana adam öldürüyor diyemezsiniz der. Halk darbenin bir an evvel yapılmasını bekler.

    Yanıtla (4) (0)
  • karar / 03 Mart 2024 20:59

    Sağcılar bana adam öldürüyor diyemezsiniz diyen Demirel; meğerse solcuymuş... 28 Şubat'a destek oldu, ...Suudi Arabistan'a dedi... Meğer kimler kimlerle berabermiş de kimlerden yana , kimlerin yararına , kimlerin lehine (Gönül birliği olmamasına rağmen hangi saikle sağcılara sahip çıkıyorsa) açıklama yapıyormuş...

    Yanıtla (0) (1)
  • Sadi / 03 Mart 2024 20:55

    Ben şunu anladım hiçbir davanın hiçbir tarikatın cemaatin hiçbir partinin hatta hiçbir dinin adamı olmayacaksın. Oldun mu işte böyle delilikler ortaya çıkıyor. Bir delinin attığı taşı 85 milyon Akıllı çıkaramıyor. Üfürükten teyyarelerle olmadık uyduruk şeylerle ben söyledim ben dedim olduyla güçlüysen istediğin kişiyi hain terörist istediğin kişiyide padişah yapabiliyorsun. İşte buna zulüm yapana da zalim diyoruz.

    Yanıtla (2) (1)
  • Yıldız / 03 Mart 2024 20:39

    ülkücü teşkilatlar, yapısı itibariyle,işaret sembolleri ile MHP nin arka bahçesi paramilitarist bir örgüttür. Bunların başka adıda var ama dilim varmıyor.Türkiye’ye çok Zarar vermişlerdir. Bu örgütler ve partiler Avrupa tarihinde çokça görülmüştür, dünyada her yerde vardır. Sonuçlarında ortadadır.Onlar ABD nin NATO’nun oyuncağı oldular.Yazık oldu gençlere Türkiye elli yıl geriye gitti.Gençliğmizin artık böyle hayali dini ve hayali uydurulmuş milli davalara uymuyacağını gönülden dilerim.

    Yanıtla (6) (5)
  • Semih atar / 03 Mart 2024 20:32

    ‘Maraş olayları oldu 111 kişi öldü, sonra Çorum, Sivas … ‘ diyor yazar ama duyulmazlıktan geliniyor, yedi yıl önce Ankara garında öldürülen 110 kişinin vatandaş olarak anılmadığı gibi. Fesli den öğrenilmiş safsata tarih anlayışıyla sağı, solu, natosu hepsini Kemalizme bağlayın, devam…

    Yanıtla (4) (1)
  • The end / 03 Mart 2024 20:19

    Akp li kardeşlerimiz. Meydanlarda reisleryle birlikte coca cola yi protesto ediyor.odalarinda ise cola içiyorlar.

    Yanıtla (2) (0)
  • 0606 / 03 Mart 2024 20:03

    Sayın hocam Şerafettin Yılmaz Evren ilçeli akrabamdır onun sayesinde
    Ülkücü oldum. İstanbulda Ticaret ile uğraşır kendileri, Bu vesile ile Saygı ve Selamlarımı gönderiyorum .

    Yanıtla (3) (0)
  • Yoksul / 03 Mart 2024 13:35

    Milliyetçilik iyidir olması. Fakat ülkücü, turancı, bozkurtçu, falan filan hele hele Mhp li olmak çok tehlikeli bir durumdur. İyi değildir.

    Yanıtla (10) (8)
  • Mustafa Soylutürk / 03 Mart 2024 15:18

    Tehlikeyi severim Allah seçtiği kullarını ancak ülkücü yapar..Nasibi olmayan ülkücü olamaz...

    Yanıtla (3) (13)
  • İbrahim Hanif / 03 Mart 2024 19:40

    Doğru, şu anda koltuk değnekliği karşılığında, tüm bürokraside nadiplenen(!) ülkücülerin nasıl birer vatansever(!) oldukları anlaşılıyor. Ülke elden gitmiş; zır cahil, liyakatsiz bağnaz Emevi-Arap seviciler ve 10 milyon çapulcu genç yaşlardaki mülteci vatanını işgal etmiş, sen neyin ülkücülüğünden bahsediyorsun arkadaş?

    Yanıtla (8) (2)
  • Gamze OZAN / 03 Mart 2024 19:33

    3 silah üçüde bozuk. Demek ki silah arıza dükkanıymış. Arıza dükkanı sakıncalı görülmüş. Asker, askeri mahkeme eleştirilmiş. Doğru yapılmış bu eleştiri. Sezgin Tanrıkulu eleştirince sezgin eleştirildi. Yahu eskiden Kemalist ve FETÖ askeri çok yanlışlık yaptı. Darbe yaptı. Hukuku çiğnedi. Darbecilik yok olsun.
    Sol sağ hiç hoşlanmadım. Bir yapının elemanı olmayı eziklik görürüm. Özgür bireyim. Bir yere bağlanmam. İtaat ve biat şahsa, derneğe, hele de kişilere asla olmaz. Akıl, sağduyu ve huzur!

    Yanıtla (7) (1)
  • SG / 03 Mart 2024 16:19

    Uğur Mumcu öldürüldü arkasindan, Adnan Kahveci öldürüldü, arkasından Eşref Bitlis öldürüldü ve TC CB Turgut Özal öldürüldü ve Üzeyir Garih Öldürüldü.Emir en tepeden geldi
    SONUNDA bu günlere geldi.Ve hepsi sır olarak kaldı. Bunlarda hakiki davasına sahip çıktıkları için öldürüldü.

    Yanıtla (3) (5)
  • okur / 03 Mart 2024 19:27

    Gerçek dava adamı olup olmadıkları için mi öldürüldüler bilmiyorum ama mahalleler arası asabiyette kullanmak için öldürülmüş olma ihtimallerinin daha yüksek olduğunu düşünüyorum...

    Yanıtla (1) (0)
  • Karar Okuru / 03 Mart 2024 18:42

    Bir şeyi tasfiye etmek için bazen içine girilir.M.Kemal solu yutmak için kısa süre solcu sloganlar kullandı ve solcu Halk zümresinin programını meclise sunarak teşkilatı esasiye kanunu olarak kabul edilmesini sağladı; resmi Tkp bile kurdu.

    Yanıtla (1) (2)
  • okur / 03 Mart 2024 19:22

    Ülkücülüğünü ön plana çıkaran bir yorumcu, 'Biz Atatürk'ün evladıyız!' diye yorumunu bitirmişti. O halde 'Bir şeyi tasfiye etmek için bazen içine girilir.M.Kemal solu yutmak için kısa süre solcu sloganlar kullandı...' tespitinizi de göz önünde bulundurursak... Ülkücü M.Kemal Truva atı görevi mi yapmış oluyor solun içinde?

    Yanıtla (0) (0)
  • Başkaları için kardeş kavgası çok tuhaf / 03 Mart 2024 19:22

    Sağcılık solculuk bir garabet örneği. O gençler kör ideoloji kurbanı oldular. Sağcı da solcu da kendi öz vatandaşımız. Çok kişi tanıdım ağabeyi sağcı kardeşleri solcuydu. Amca çocukları bir kısmı solcu diğerleri sağcı ve tuhaf durum kanlı bıçaklıydılar. Kandırılmış heyecanlı gençlerdi. Amcaoğlu öldürülünce zafer sanıp kına yakmak akıl tutulması haliydi. Ne oldu? Moskova dün düşman iken bugün dost cephesi. Kızıl oldu sümbül. Demek ki ABD himayesi vardı ABD her zaman emperyalist.ABD,Rus için kavga

    Yanıtla (2) (1)
  • GİRESİNLİ / 03 Mart 2024 19:14

    O zaman devletin mahkemeleri vardı.
    Daha sonraları ideolojinin (Kemalizm/laisizm)mahkemesi oldu.
    Şu an ise siyasal iktidarın bürosuna döndüler maalesef.

    Yanıtla (0) (0)
  • Patriot / 03 Mart 2024 15:33

    İttihatçı-kemalist paşaların deney tahtası ve piyonu olmayı reddetmek gerçek vatanseverliktir

    Yanıtla (3) (11)
  • Okur / 03 Mart 2024 15:51

    Binbası seviyesindeyken siyaset sayesinde tuggeneral olan ama orgerallermiş gibi emirlerine ordular verilen siyasetçi askerler tecrübe kazanana kadar, 1912-1922 arası 1.5 milyon şehit verildi, muhtemelen bin yılda anadoluyu vatan yaparken verilenden daha fazla şehit verildi.Ülkeyi işgal ettirenler isim değiştirerek İzmiri ve Doğu trakyayı geri alınca kurtarıcı kesildiler ve toplumsal deneye girişerek travma yaşattılar, gercek modernleşmeyi durdurdular.Bu köhne düzen yerine yeni bir düzen şart.

    Yanıtla (3) (11)
  • Semih atar / 03 Mart 2024 20:22

    Sayın yazarın verdiği önyargı örnekleri sizin önyargılarınız ve komplo teorileriniz karşınızda çok zayıf kalmış!

    Yanıtla (0) (1)
  • karar okuru / 03 Mart 2024 15:53

    Adamlar öldü biliyordum.

    Yanıtla (4) (0)
  • KARAR OKURU / 03 Mart 2024 18:39

    Milli sloganlar kullanılınca, sol ve sağ birlikte yutulur.

    Bkz.Türkiye,İtalya, Almanya

    Yanıtla (1) (0)
  • Okur / 03 Mart 2024 18:38

    Sağda solda boş. Gerçek olan geçim derdi.

    Yanıtla (1) (0)
  • Umut / 03 Mart 2024 18:25

    Anlattıklarıniz çok yabancı gelmiyor. Bugün de aynı şey olmuyor mu? İnsanlara terörist muamelesi yapılmıyor mu? Masumiyeti değil suçlu arayan militan Hakim Savcı yok mu? Demek ki bu maalesef ülkenin kaderi. Hep devam edeceğe benziyor

    Yanıtla (1) (0)
  • Eşref... / 03 Mart 2024 18:08

    Duayenlerimiz bir ehil kişi yetistirseydi bu sayı katlamali olarak Yuzbinlerceye tekabül edebilirdi...Yoksa Duayen tekeli mi olsun isteniyor.?.. Doğruları hep birileri konuşmasi için..!..Doğruları surekli ama surekli konusmak oldukça eğlenceli olsa gerek....

    Yanıtla (0) (0)
  • İstanbullu bir okur / 03 Mart 2024 17:34

    Sn.Üstat;yazıya ve Sn.Ş.Yılmaz'a teşekkür.Sizi yüzyüze 1977 Alm.Dortmuntta tanımış dikkat ve muhabbetimi celbetmiştiniz.Sn.Yımaz'ı da ilk Mhp-Ülkücü Hareket davası kasetlerini yurt dışına çıkartan olmaktan hareketle oradan izlemiş ve hayran olmuştum.A.Türkeş,oradaki ilk söz almasıyla daha bir Bayraklaşmış,tahliye sonrası süt dökmüş kediligini halen çözebilmiş!degilim.Samimi ölenlere rahmet,kalanlara hayırlı ömürler.Syglr.

    Yanıtla (2) (0)
  • Okur / 03 Mart 2024 17:10

    Halkın oylarıyla iktidar ol(a)mayacağını bildikleri için;

    -Komünisti, halk anlamaz diye,

    -Dinci-şeriatçısi, Allah'ın emri oylanamaz diye,

    -Irkçısı da ırkçı olmayan seçmenleri aşağı sınıf diye seçimlere kör, şaşı bakarlar...



    Mümķün gördüklerinde iktidarı gasp etmeye teşne bu yapılar, ya gömlek değiştirdik diyerek, ya devletin kılcal damarlarına sızarak, ya da güçlü partilere yamalanarak iktidarda olmaya çalışırlar...



    Tıpkı Türkiyem'izde olduğu gibi...

    Yanıtla (5) (0)
  • Nermin Öztürk / 03 Mart 2024 16:33

    Ben de bu davada Gençlik Kolları Genel Merkez Yönetim Kurulu üyesi olarak yargılananlar arasındaydım. O dönemde üniversite son sınıf öğrencisi ve devlet memuru idim. Memuriyetten ve üniversiteden atıldım. İki sene kaçak yaşadım, iddianame hazırlanana kadar teslim olmayın denildiği için. Yüz küsur avukatta vekaletim vardı ama teslim olup ifade vermeye yalnız gittim, Cezaevinde bir müddet kaldım ve tahliye edildim. Şerafettin Beyin de haberi olduğu halde yalnız bırakıldım hem de bir kadın olarak

    Yanıtla (6) (1)
  • Mürsel / 03 Mart 2024 17:07

    Nermin Hanım; kurda neden boynun kalın demişler?
    - Kendi işimi kendim yaptığım için demiş..Tebrikler..

    Yanıtla (2) (0)
  • İbrahim kahraman / 03 Mart 2024 17:04

    Düne ait ders alınası bir dönemle igili değerlendirmeniz ve bu konudaki kitabı tanıtmamıza telekkürler.Ama bu günki kutuplaşma ve düşmanlaştırmaya bakınca !

    Yanıtla (0) (0)
  • Sami Boztepe / 03 Mart 2024 16:36

    Şerafettin Yılmaz çok iyi bir dava adamı olduğunu göstermiş var olsun.

    Yanıtla (0) (1)
  • Muammer / 03 Mart 2024 16:23

    Tüm davaların canı cehenneme! Siyasilerin oyuncağı aparatları.İnsanin tek davası ekmek davası.

    Yanıtla (6) (0)
  • Okur / 03 Mart 2024 16:19

    Kemalist paşaların postal yalayıcısı olmak gercek sol-ulucanlıktır ,bu canlı türü sadece Türkiyede bulunur

    Yanıtla (4) (6)
  • Okur / 03 Mart 2024 16:17

    Nazizm, fasizm, kemalizm ; ulusal sol geçinen aşırı sağ ideolojilerdir.1945 de yenildikleri için kendinlerini gizlemek için Marx,Lenin içerek cümleler kursalarda zihniyetleri hemen anlasılır

    Yanıtla (1) (4)
  • Sahin / 03 Mart 2024 16:07

    Ben söyleyene bakarım.
    Musto!
    "Askeri muhturalar istikrarsızlığı getirdi
    Ülke sağ sol diye ikiye bölündü kutuplaştı " diyorsun.
    Bu sözlerine sonuna kadar katılıyorum.
    Peki bundan bir kaç ay önce yazdığım yorumda 12 Eylül darbesini yapanları
    Eleştirdiğimde bana yaşımı sorup .
    "Sağcı solcu birbirini öldürüyor .
    İnsanlar sokağa çıkamıyor bunlar ne yapsın "diye beni eletiriyordun.
    Neden bugün fikrin değişti?

    Yanıtla (1) (1)
  • Sol / 03 Mart 2024 16:07

    Dünyada sol kavramları Türkiyedekinden farklıdır.Kemalist paşaların kendi içlerindeki iktidar kavgasında piyon olanlara burada solcu denir.Ulusalcıysanız sosyalistsiniz, solcunuz tarzı mantıkları Hitler ve Mussolini ile aynıdır; sadece 1945 de bunlar yenildikleri için arada Marx, Lenin geçen cümleler kurarak kendilerini ve fasist zihniyetlerini gizlemeye çalısırlar

    Yanıtla (1) (2)
  • Karar Okuru / 03 Mart 2024 16:06

    Taha bey,hangi MHP'den bahsediyorsun,Bari eski MHP ile yeni MHP kıyaslamasını yapan bir yazı da yazsaydın.

    Yanıtla (3) (3)
  • Özgürlükçü / 03 Mart 2024 15:59

    %65 muhafazakar denilen kesim en azından çoğunlukçu demokrasi yanlısıdır, karşı tarafta ise demokrasi ve özgürlük düşmanı çoktur.2002-2011 arasındaki Akp gibi olabilecek yeni parti şarttır; yüzyıllık mumya partiler ise ancak firavun filmlerinin konusu olabilir.

    Yanıtla (1) (3)
  • The end / 03 Mart 2024 15:59

    Yatırım için bana dolar altın al defiler. Ben hayır 1 kilo kıyma bir bidon benzin bakliyat aldım. Ee ramazan geliyor. Niye ülke sahipsiz herkes tuturabildigine. Hükümet yalandan gurluyor.fiatlar yukselsin akp liler gümrüksüz gıda ithalatı yapıp zengin olsun diye.

    Yanıtla (1) (0)
  • ÖTÜKENLİKURT / 03 Mart 2024 08:51

    O dönemde her gün onlarca kişi öldüğü halde gençler ve halk cesurdu. Biz her gün polisten bir araba sopa yerdik, nezarette sabahlardık ama ertesi gün yine sokaktaydık. Şimdikiler iki kova su sıkılınca pes edip evine kapanıyor. Ülkemiz için asıl tehlike bu; halkın korkak tavşan gibi olması! Zaten iktidarı azgınlaştıran da bu! Ben şimdi 74 yaşındayım 24 yaşımda olsam kimse beni sokaklardan alamazdı! Biz o dönemde destan yazdık! O günlerdeki kimliğimle gurur duyuyorum. TÜRKÇÜ OLMAK ÖZEL BİR MEZİYET

    Yanıtla (20) (8)
  • karar okuru / 03 Mart 2024 09:29

    Her gün polisten bir araba sopa yiyip, nezarette sabahlayıp ertesi gün yine sokakta oluyor idiyseniz...Arkanızda sizi cesaretlendiren, eylemlerinizin sonuç vereceğine inandıran güvendiğiniz gizli bir el mi vardı diye düşündürmüyor değil. Asker vesayetinde bir kaç yaşlı kadın tencere tava tıklatmayla hükümet düşüreceklerine inandırılırdı nitekim tencere tava tıklatmayla da ya da bir dakika karanlık eylemleri sonuç verirdi. Asıl güç ... Harekete geçmek için öncü kuvveti olmayan ku yollardı yani...

    Yanıtla (7) (8)
  • ÖTÜKENLİKURT / 03 Mart 2024 10:25

    Tarih boyunca korkaklar cesurlara hep kara çalmıştır. Onlar cesur gibi davranıyor ama arkalarında CIA var, ABD var gibi. Hiçbir yabancı güç, TÜRKÇÜ - TURANCI oluşumların arkasında durmaz. Bu hem menfaatlerine aykırıdır hem de eşyanın tabiatına! Aslanlar gibi kavgamızı yaptık, kaplanlar gibi, sopamızı yedik, bozkurt gibi nezarette yattık ama asla tavşanlaşmadık, tilkileşmedik! Bizi anlayabilmek için damarlarda kurt kanı taşımak gerek! Biz Atatürk'ün evladıyız!

    Yanıtla (7) (5)
  • İdealist / 03 Mart 2024 11:09

    Bir ideali olmayan bunu anlayamaz. O zamanlar bir ideali olmayana ,"ot gibi" denirdi. Şimdiki gençlik idealsiz ot gibi...

    Yanıtla (12) (4)
  • M. Kamil Z / 03 Mart 2024 13:05

    Okura: Birilerinin aparatı olmayı idealizm olarak yutturmaya kalkmak ibretlik. Neydi idealiniz peki? Hiç bir fikri, felsefi altyapısı olmayan, hayata dair zerre bilgileri olmayan 17-22 yaşındaki çocukların dünyayı kurtarma fantezisi idealizm öyle mi? Kullanıldınız ve atıldınız ama hala utanmadan şimdiki gencleri aparat olmadıkları için ot olmakla suçluyorsunuz. Peki o idealizminizin sonucu ne? Solun ipliğini Halil Berktay hallaç pamuğu gibi arttı, ama sizinkiler de özeleştirinin izi bile yok.

    Yanıtla (6) (5)
  • karar okuru / 03 Mart 2024 13:53

    Ötükenli sözüm şahsınıza değil... Belki de dediğiniz gibisiniz ben bilemem....Sokağa çıkınız % 90 kişi ben şöyle cesurum, böyle kahramanım, savaşçıyım, mücadeleciyim der. Peki 12 Eylül sonrası anayasaya % 92 oyu hangi korkaklar verdi acaba?

    Yanıtla (0) (0)
  • İstanbullu bir okur / 03 Mart 2024 17:42

    Sm.ÖTÜKENLİKURT;sizin geçtiginiz yollardan geçenim,halen yara izlerimi taşırım.Ülkücülü-Devrimcili bu ülkenin akıllı,zeki,yigit deli fişeklerini,fitne fesat odaklarının tükekmesini,malesef halen çözememişe benziyoruz.Darbe öncesi ve sonrası A.Türkeş faliyetlerini incelemek lazım.Syglr.

    Yanıtla (0) (0)
  • Yıldız / 03 Mart 2024 21:44

    Gerçekçi olmayan hedefler koyanlar sonunu göremez

    Yanıtla (0) (0)
  • İbrahim Hanif / 03 Mart 2024 13:03

    Yazık olmuş o yediğiniz bir kamyon sopaya! Uğruna hayatınızı ortaya koyduğunuz o dava, bugün ülkenin geleceğini kap karanlık bir uçuruma sürükleyenlere koltuk değnekliği yapanların elinde hangi emellerin davası olmuş; bir de o pencereden bak ötükenli! Bak ve üzül!

    Yanıtla (9) (1)
  • Mürsel / 03 Mart 2024 15:47

    Akıl olmayınca neylesin fikir. Kaçgın eşek var oldukça semer vuran çok olur.
    Akılsız cesura deli derler. Sonuç ne oldu: 5 bin genç öldürüldü, Türkiye 10 yıl geri kaldı, sakat deliren kayıpları saymadım.Rahmetli Yazıcıoğlu akıllı ve cesur adam ne demişti.
    " ülkeyi birbirimize dar ettik, 3 m2 koğuşta kardeşçe tartıştık" Tartışıp meşru mücadele veremeyen acizler tepişir ve akılsız cüretkar dost düşmandan çok zarar verir...

    Yanıtla (2) (0)
  • Aho / 03 Mart 2024 13:08

    Darbe yanlış. 12 eylül den önce sokağa çıkamıyorduk. Bütün toplum ikiye bölünmüştü. Gittiğim siyasi derneğe rütbeli askerler gelirdi. Darbeden sonra bu kesildi.

    Yanıtla (4) (0)
  • Mürsel / 03 Mart 2024 15:39

    Aho bu siyasi derneği yazsan faydalı olurdu.

    Yanıtla (0) (0)
  • Mürsel / 03 Mart 2024 15:37

    Dini anlamda; ülke içinde silahlı cihat dönemi çoktan kapandı. Ülkücü, sol, kürtçü milliyetçi aleviler de bunu idrak ettiğinde muhalefet yöntemi rayına girer.Çünkü en büyük kahbelik silahlı mücadele içinde olur, dış güçler mutlaka devreye girer, örgüt liderlerini güdümler..Yıkmak yakmak çok kolay yapmak inşa çok zordur.Silah yolu kapanırsa; silahsız etkin muhalefet ve sivil itaatsizlik yolları kendini dayatır.Bu yollar ağır da ilerlese; azim cesaret ve sabırla hedefine ulaşır.

    Yanıtla (1) (0)
  • Cenk Cemil / 03 Mart 2024 12:57

    Bizdeki siyaet (politka9 böyledir Sayın Akyol ! Hemenher şey, evham ve senaryo-tiyatro üzerine kuruludur ve akıllar duruana kadar kimseye de bir şey anlatamazsınız ! Nasıl ki,Menemen Vakasında ülkedeki bütün tarikat şeyhleri toplanıp sprgulanmış ve cezalar almışsa aynen öyle ! Menemenin Türkiyede haritadaki yerini dahi bilmem diyen insanlar yargılanmıştı !

    Yanıtla (1) (9)
  • karar okuru / 03 Mart 2024 13:46

    Tüm tarikat şeylerine ait sorgu ve yargılama belgelerine nasıl ulaşabiliriz acaba?

    Yanıtla (8) (1)
  • Alper / 03 Mart 2024 15:27

    Kaynak gösterebilir misiniz

    Yanıtla (5) (0)
  • karar okuru / 03 Mart 2024 14:33

    Milliyetçilik sürecinden geçmeyen insan yok denebilir. bir nevi çocuklukta geçirilen çiçek hastalığı gibi. ağır geçirenlerde hasar bırakıyor ileride. her insan bu duyguyu olgunlaştıramıyor. bence milliyetçilik, güvenlik alanından sivil alana geçiş yapmalı. sadece vatanın dağını taşını değil, üstünde yaşayanları ile birlikte sevmek lazım.

    Yanıtla (2) (0)
  • Sol / 03 Mart 2024 14:23

    9 mart kemalist cuntasının; eline silah,bomba verip sokağa saldığı teröristlere solcu denildiği sürece sol sadece nefret uyandırır, bu ülkede evrensel sol gelişemez.Kemalistler, ulusalcılar, ,Hdp, Dem gibi yapılar ancak ulusal sol olabilir yani faşistliklerini gizleyen çakma sol

    Yanıtla (3) (3)
  • Beysefa ÜNLÜ / 03 Mart 2024 14:18

    Sayın AKYOL,80'lı yıllarda oluşan askeri dönem ile Akp iktidar dönemini karşılaştırmak en doğru davranış olur kanaatindeyim.Güya,Akp yönetimi sivil yönetim olduğu için,daha demokratik yönetim ön yargısı görünebilir.Ne yazıkki,irdelediğinizde hiçte öyle olmadığını görürsünüz.İki dönemde kötü bir dönemdir.Mukayese edersek,Akp dönemi,Cumhuriyet tarihinin en kötü dönemidir.

    Yanıtla (2) (2)
  • Yoksul / 03 Mart 2024 14:10

    Şuna emin oldum ki, her insan layık olduğu şekilde hayat yaşıyor. Milletler de aynı. 2012 de ev aldım 1500 tl maaş 500 ü kredi saatim eskidi bozuldu. 450 tl mavi kadranli güzel bir citizen gördüm para yetmedi. Pandemi de o saati 20 km gittim bir tane vardı satıldı dediler. Sonra neyse casio 300 tl aldım. Nasrettin hoca doğru söylemiş yoğurt oluyor pekmez olmuyor ikisi olunca ben evde olmuyorum. Vallahi hayat böyle bir şeymiş.

    Yanıtla (1) (0)
  • Seyit Ahmet Bozkurt / 03 Mart 2024 13:55

    Sevgili taha bey yazı hayatınıza başladığınız tarihden beri hiç bir yazınızı kaçırmadan okumuşumdur
    Ben de az çok davanın çilesini çektim Nizip eski Ülkü ocakları başkanı olarak 76 77 yılları şimdi prof olan oğlumla ogünleri konuşurken bana diyorki baba olağanüstü dönemler de hesabı hep siyasetçiler veriyor neden yergıçlardan hisap sorulmaz
    Örneğin bugünün bu kadar yanlış karar veren yargıçları savcıları

    Yanıtla (2) (0)
  • Adnan Topuz / 03 Mart 2024 11:27

    Bir tarafta Av. Şerafettin Yılmaz tek kuruş dava parası almamış, şimdilerde Türk Kültürüne Hizmet Vakfı Başkanı, diğer tarafta kafatasçı milliyetçilik yapan, devleti parsellemiş, Erdoğan'ın payandası olmuş Devlet Bahçeli ve saz ekibi. Milliyetçilik ve İslam kavramlarının içini boşaltmış bir yapı. Yaşanan dini kirletmiş AKP ve yandaşlarının mesai arkadaşları. İdeoloji partisinin evrimleşememiş, evrensel insani değerlere temas edememiş bir örneği.

    Yanıtla (18) (7)
  • vatandaş / 03 Mart 2024 11:52

    Gerçekleri daha açık bir dille anlatmak gerekir.Acaba diyorum dokuz köyden kovulmaktan mı korkuyorsunuz?

    Yanıtla (2) (1)
  • karar okuru / 03 Mart 2024 13:52

    Türkiye'nin meselesi bahsettiğiniz partilerin mevcudiyeti değil, hatırı sayılır bir kısım vatandaşımızın onlara verdiği oydur. Her iki oluşum da aslında marjinal olmaları gerekirken siyasetin ana aktörleri haline gelmişlerdir.

    Yanıtla (3) (1)
  • Yoksul / 03 Mart 2024 13:48

    Kardeşim et fiyatlar hep artıyor ya neden, bunlar burda da büyük yalancı. 15 milyon büyükbaş 60 milyon koyun, 8 milyon manda, manda önemli, 11 milyon keçi bu sayılar doğru olamaz. Çünkü köylerde hayvana bakan 2 milyon aile yoktur. Çoğu emekli. Bazıları 2-3 ineki mandası, koyun keçi anca var. Köylerde toplam 1150 tane eşek bile çıkmaz.

    Yanıtla (1) (0)
  • The end / 03 Mart 2024 13:27

    Zamanında sevemedigimiz rahmetli erbakani arıyoruz.kiymetini bilemedik.

    Yanıtla (1) (7)
  • BirOkur / 03 Mart 2024 13:16

    MHP’nin geçmişi hiç temiz değil. Geçmişte yaşanan bazı cinayetlerde parmağı tespit edildi. Yakın zamanda öldürülen kişi de dahil bunlara.

    Yanıtla (13) (5)
  • Musto / 03 Mart 2024 13:11

    Işin aslı çift kutuplu dünyamızın 1950'lerde ABD başlayan komünist karşıtlığı Vietnam Savaşı ve 1967'de Arap İsrail savaşı ile sağ sol çatışması zirveye çıktı..Leyla halid'in uçak kaçırması
    Kara Eylül olaylarının yaşanması gençlerin Filistin davasına katılması..ülkemizi de etkiledi. 60'larda başlayan çiçek çocuklarının baş kaldırırsı ülkemize Haşhaş ekiminin yasaklanması baskısını getirdi.. Askeri muhtıralar ülkeye istikrarsızlığı getirdi.Úlke sağ sol diye ikiye bölündü kutuplaştı..

    Yanıtla (6) (1)
  • Karar okuru / 03 Mart 2024 13:09

    MHP artık Türkeş in Mhp si değil. Ne acıdır ki milyonlarca göçmen, Milliyetçi geçinen MHP iktidar ortağı iken ülkeye dolduruldu. MHP Bahçeliden sonra melezleşti.

    Yanıtla (12) (3)
  • Tsli / 03 Mart 2024 09:34

    Eyy Erdoğan şöyle bize, ekonomiye hukuka dolara, ete markete, bakliyata, çarşı pazarami bakalım.yoksa yaptirdigin caminin boyuna mi bakalım.camiye bakalım dimi!

    Yanıtla (17) (2)
  • İbrahim Hanif / 03 Mart 2024 13:06

    Ben o camide asla namaza durmam...

    Yanıtla (7) (3)
  • The end / 03 Mart 2024 11:48

    Koalisyonu kötüleyen Erdoğan, ülkeyi koaliyonu arar hale getirdi.

    Yanıtla (11) (1)
  • İbrahim Hanif / 03 Mart 2024 12:55

    Zaten son 6 yıldır MHP ile koalisyonda değil mi? Daha hangi koalisyon olacakmış?

    Yanıtla (7) (2)
  • Yoksul / 03 Mart 2024 12:49

    Vallahi şimdilik haline şükreden bir vatandaş olarak kafam durdu. Ülkeye yapılan bu kötülük pek yerli işine benzemiyor. Bu abd taktiğinden başka birşey olamaz. Bilinçli bir şekilde millet edilgen hale getiriliyor. Bu boyutta kötülüklüklerin korkusuzca yapılması zaten bir karine gibi. Ülkeyi eyalet sistemine geçirecek.

    Yanıtla (1) (1)
  • MECİT ÇALIŞKAN / 03 Mart 2024 12:48

    AV.ŞERAFETTİN YILMAZI TANIMAKLA ŞEREF DUYDUM SAYGIYLA ANIYORUM

    Yanıtla (1) (0)
  • Yunus DÜMEN / 03 Mart 2024 12:33

    Kitabı aldım okuyorum. Kısaca, o karanlık ve korku dolu günlerde Şerafettin Yılmaz ve Galip Ağabeylerin öncülüğünde isimsiz kahramanları saygı ve minnetle yada ediyorum... Değerli büyüğüm Taha ağabey, bu kitabi köşenize alıp yazdığınız için size de teşekkür ediyorum...

    Yanıtla (1) (0)
  • Sahin / 03 Mart 2024 12:33

    Türkçülük Bahçeli"ye kaldıysa,
    Vay Türkiye nin haline!...

    Yanıtla (4) (3)
  • M.Vedat UYSAL / 03 Mart 2024 12:30

    Her TÜRK milliyetçiliğini okuması gerekir.Okudum kanım dondu.Zaten benzeri iftira ve işkenceleri biliyordum ve yaşamıştım. ALLAH o günleri göstermesinin.

    Yanıtla (0) (0)
  • Sahin / 03 Mart 2024 12:19

    Abdullah Çatlı MHP"nin kadrolu cellatıydı.
    Emiri alır almaz iş başı yapardı.
    Derin devletin has adamıydı.
    Allah sonunu bildiği gibi yaptı.
    Dava imiş...

    Yanıtla (7) (5)
  • hukukçu / 03 Mart 2024 12:05

    Gerçek hukukçulara selam olsun.

    Yanıtla (2) (0)
  • The end / 03 Mart 2024 11:59

    Hayırlı olsun. Akp, sarapcilari unutur mu. Azarbacandan şarap gelecekmis, protokol imzalanmis.hemde gümrüksüz.acep kimler için. Açık sarapcilar için mi, gizli sarapcilar için mi

    Yanıtla (3) (0)
  • Panel / 03 Mart 2024 11:56

    Sayın Yazar, 29 senedir MHP Genel Başkanlığı koltuğunda oturan ve bütün ülkücüleri partiden atan Devlet Bahçeli 12 Eylülde ne yapıyormuş birde onu yazsanız da Türkiye öğrense.

    Yanıtla (5) (2)
  • Okur / 03 Mart 2024 11:55

    Bu millet 300 yıldır yaşadıklarından zerre kadar ibret almamış. Tarihi tekerrürdür diye tarif ediyorlar, hiç ibret alınsaydı tekerrür mü ederdi. Bir toplum kendi durumunu değiştirmedikçe Allah onların durumunu değiştirmez. Layık oldukları şekliyle yönetilirler ve kardeş kardeşi yemeye devam eder. Kurtlar da puslu havada malı götürür. Atı alan üsküdarı geçer.

    Yanıtla (4) (0)
  • O k u r / 03 Mart 2024 11:52

    Kimsenin davası filan yoktu, olmadı olmayacakta.
    (Bir elin parmağını geçmeyenler hariç)
    Dava dava diyene, iddia edene, sabah akşam davadan bahsedenlere, önceki ve bu günkü yaşamına ve gerçekte ne yaptığına ve icraatlarına bakın,
    Gerçeği anlarsınız...

    Yanıtla (5) (2)
  • The end / 03 Mart 2024 11:51

    12 Eylül savcilar ile 15 temmuz savcıları çok benzer. İkiside kafalarina göre delilsiz uydurma idaname lerle hapisleti doldurdular.boyle mahkememi olur uydurma delillerle binlece 12 Eylül,15 temmuz davaları.sanki devlet vatandasina tuzak kurdu. Aynen oyle

    Yanıtla (1) (2)
  • SG / 03 Mart 2024 11:47

    Özgürlük için gök yüzünü satın almanıza gerek yok.Ruhunuzu satmayın yeter. Mandela

    Yanıtla (8) (1)
  • vatandaş / 03 Mart 2024 11:45

    Ülkemizde cumhurbaşkanlığı yapmış bir kişinin ne kadar adaletli(!) olduğuna bakar mısınız? Sağdan ve soldan eşit miktarda idam ettik vb...Mesele kurtla kuzunun hikayesi.İnsanlık ilk önce ailede başlar.Okulda ve çevrede devam eder.Şerafettin yılmaz hocamıza minnet ve şükranlarımızı sunuyoruz.

    Yanıtla (4) (1)
  • Kul / 03 Mart 2024 11:42

    80' lerde terör yüzünden binlerce ölü,binlerce yaralı var. Maalesef suçlu yok. Kimse kabul etmiyor.!

    Yanıtla (3) (0)
  • Bay Kamil / 03 Mart 2024 11:33

    12 Eylülde biri lisede biri üniversitede okuyan iki evlat yetiştiren ailem bayram yapmadı, ama endişeli bir "oh" çektiler. Anayasaya da gidip halkın %92 si gibi evet oyu verdiler. Olaylarda askerler kadar siyasilerin de payı vardı. Halk istemede darbe yapanlar iktidarda kalamazdı. Darbeyi zamanında öngörüp, önleyemeyip yıllar sonra general yargılamak ise aymazlık, intikamcılık ve rövanşizmdir. Olayları tamamen ABD ye yıkmak ise sorumluluktan kaçmak ve komplo teorilerine sığınmaktır.

    Yanıtla (11) (5)
  • Sahin / 03 Mart 2024 11:28

    Sayın yazar " tek bir sorum var.
    Sinan Ateşi neden öldürüldü?

    Yanıtla (15) (2)
  • erdogan şener / 03 Mart 2024 11:14

    80 öncesi sag sol diye böldüler.vatan evlatlarını birbirine kırdırdılar..niye böyle yapıyorsunuz diyince onlar hain biz vatanı kurtaracagız diyorlardı..ceza evlerinde dava arkadaşlarımız var diye haraç topluyor soygun yapıyorlardı.anarşi ortaokullara kadar indi.kimisi öldü kimileri zengin oldu. ceza evinden çıkanlar kahraman oldu.siyasete atıldılar.mutlu mesut yaşadılar..

    Yanıtla (9) (4)
  • Abdülkerim Topalsalihoğlu / 03 Mart 2024 10:49

    Bu vesileyle Merhum Galip Erdem ağabeyi saygı ve rahmetle anıyorum. Gerçi adını anmamışsınız ama. Tabi bir de çoğu Dtcf'li öğrencilerden ve mezunlardan oluşan başta Behçet Kemal Gürsoy, İsmail Vayvaylı, Arslan Küçükyıldız... olmak üzere hukuk bürosunda çalışan kardeşlerimizi de unutmamak adına saygıyla anmak istiyorum.

    Yanıtla (7) (0)
  • Kökler ve MHP / 03 Mart 2024 10:44

    Şerafettin Yılmaz, 24 ayar ülkücü-milliyetçidir. Bugün MHP'dekiler menfaati için tornistan eder, dava arkadaşı için ölmek bir yana, dava arkadaşını harcar, sokak ortasında torbacılara yem eder. Üstüne hiç kimseye bırakmaz ülkücülüğü, herkes hain, onlar kahramandır. Bu söylemi iktidar ortağı olup muhalefete teşmil eder ve otoriterleşmeyi desteklerler. Halbuki 20.yüzyıl başı milliyetçiler istibdat karşıtı ve milliyetperverdi.

    Yanıtla (5) (2)
  • O aslan / 03 Mart 2024 10:27

    Bence 12 Eylül bir zaruri yetti ama , yöntemi ve araçları biraz ağır oldu.

    Yanıtla (4) (2)
  • O aslan / 03 Mart 2024 10:24

    Solculuk zor iştir, çünkü ezilenden fukaradan adaletten yana olmak zorundasın.
    Kendi hayatını yaşama fırsatın pek olmaz.
    Yer yüzünde ki bütün haksızlıklar karşısında olmak , bir ormanın ağaçları gibi her şeyi kardeşçe bölüşemek zorundasın.

    Yanıtla (5) (1)
  • Sahin / 03 Mart 2024 10:21

    "Davadan dönen"i vurun.
    Ben dönersem beni de vurun"
    Alparslan Türkeş.
    Dava neymiş Milliyetçilik"mi ırkçılık mı.?

    Yanıtla (6) (2)
  • Okur / 03 Mart 2024 10:18

    Simdi doğruya doğru; gerek MHP nin sizin zamanınızdaki emek hareketlerini baskılayan eylemleri gerekse de siyasal islamcilarin 6.filoya dogru toplasarak namaz kılması bugün gelinen ölçüsüz Akp iktidarının yoksulluğun sebepleri arasındadır böyle böyle bu ülke küçük Abd oldu

    Yanıtla (6) (0)
  • Tavşan / 03 Mart 2024 00:14

    Siyonizm'i ABD planlarını bilenlerden ilk fırsatta kaçın aptal teorilerini size de bulaştırmasın.

    Yanıtla (2) (6)
  • Serçe / 03 Mart 2024 10:13

    Yorumcular yine ABD planları bildiklerini iddia etmişler. Ama bizi yönetenlerin planlarını ise bir türlü öğrenemiyorlar. Eşinin çocuğunun planlarını bile bilmiyorlar. ABD ise konu kesin biliyorlar.

    Yanıtla (2) (0)
  • Güven. / 03 Mart 2024 09:35

    Bizim ülkemiz seçim güvenliğinde niye 120. Sırada.yoksa hilemi var!!.bu seçimler hile ile mi kazaniliyor.

    Yanıtla (11) (3)
  • Takipci / 03 Mart 2024 10:11

    Turkiye Darul Harptir, Harp hiledir...

    Yanıtla (1) (0)
  • Cut / 03 Mart 2024 10:05

    Teknolojide ilerleyebiliriz. Sakincasi yok..Yari iletken,Chip islerine girmedigimiz,milli yazilimlara yonelmedigimiz,ve her turlu verilerimizi ABD deki veri tabanlarina gondermeye razi oldugumuz muddetce.Bunlar olmazsa olmazlar.Onlara halel gelmedigi taktirde egitim,tarim,ve ekonomide kontrolu kısmen devralmamız bile mümkun.Senin ic camasırınin rengi ABD yi ırgalamaz.Ne giydigini gorebilsin yeter.

    Yanıtla (1) (0)
  • Cut / 03 Mart 2024 09:44

    "Kücük ABD" olmak yolunda epey mesafe aldık.Ileri karakolluk pozisyonundan Afrika-Orta doğu-Iç Asya Sorumluluğu gorevine terfi etmenin mücadelesini veriyoruz..Bu yoldan şaşmamaız icin,Milli Egitimimiz,Ekonomomiz,Tarımımız üzerinde ikinci dunya savaşı sonrasi kurulmuş olan Vesayet halihazırda surmekte.Ama teknolojide önumüz acik.Japonya,Kore ve belki Almanyadan bile büyük olacagiz.Dışı musluman içi batilı olmak yolunda tam gaz gidiyoruz.

    Yanıtla (0) (7)
  • The end / 03 Mart 2024 09:31

    AKP'nin en büyük projesi ucuz kıyma kuyrugu.kuyruk saati sabah 06.kuyrugun yarışı olunca et kıyma bitti.
    AKP'li belediyelerin en büyük projeside ucuz ekmek kuyrugu..varmi başka.togg dediler o da yalan cikti.kanal İstanbul o zaten katarlilarin talan projesi projesi

    Yanıtla (13) (5)
  • Tr / 03 Mart 2024 09:30

    Fehmi Koru'nun bir tespiti var, konuyla da ilgili: "MHP li ülkücüler bu gün yaptıklarını 12 Eylül döneminin cezaevlerinde öğrendiler"

    Yanıtla (7) (5)
  • Yoksul / 03 Mart 2024 08:58

    Sivil siyasetin çok günahı oldu, zaten Demirel de devlet işlemedi demesi kanıtıdır. Demirel, Ecevit, Türkeş, Erbakan bunların çok günahları var. Adamın biri en kötü sivil idare en iyi askeri idareden iyidir. İyi o zaman bugün niye şikayet ediliyor.

    Yanıtla (5) (2)
  • Hakkı / 03 Mart 2024 09:30

    Sivil idare adam gibi yönetsin bir daha askeri darbe olmasın diye şikayet ediliyor.

    Yanıtla (5) (1)
  • Kemal Yücel / 03 Mart 2024 09:23

    12 Eylül döneminin çok zor şartlarında fedakârlıklarına şahit olduğumuz Av.Şerafettin Yılmaz'ı Milletvekili, Bakan olarak görememek te; siyasetin bir başka cilvesi olsa gerek.!!!

    Yanıtla (3) (0)
  • karar okuru / 03 Mart 2024 09:19

    Sayın Akyol, siz de çok iyi biliyorsunuz gerek muktedir devletler gerek muktedir kişiler için hukukun bir önemi yok. Yasalar; kendilerine, kendi amaçlarının çevrelediği her türlü zulme, düşünceye ve emellerine hizmet ettiği müddetçe onlar için önemlidir aksi halde yasaların, hukukun hiçbir kıymeti harbiyesi yoktur...

    Yanıtla (3) (0)
  • Gülşen / 03 Mart 2024 00:55

    Kitapta Maraş'ta, Çorum' da, Sivas'ta, Taksim'de öldürülen yüzlerce insan ile ilgili bir bilgi varmi acaba? Katledilen onca yazar, düşünür, sanatçı aydinlarin katilleri ile ilgili bir bilgi var mı acaba?

    Yanıtla (22) (2)
  • Kenyalı / 03 Mart 2024 01:09

    Sizin "faşist katiller" olarak gördüğünüz ülkücülerin elinde silah vardı da mücadele ettikleri rus ve çin uşağı koministlerin bölücülerin ellerinde çiçek mi vardı ülkücülerin katlettiklerinden daha fazlasını sol franksiyonlar kendi aralarındaki çatışmalarda katlettiler.binlerce ülkücüyü kominist militanlar katletmedi mi ? Biraz vicdan ve insaf

    Yanıtla (17) (23)
  • Ayak Takımı / 03 Mart 2024 09:00

    Kimse kabahatini kabul etmez

    Yanıtla (5) (0)
  • Ayak Takımı / 03 Mart 2024 08:57

    Meğer o dönem mhp organizasyonunun olaylarla bir ilgisi yokmuş, her şeyi leylekler yapmış.

    Yanıtla (15) (6)
  • Efedamat / 03 Mart 2024 08:26

    12 eylül darbecileri Antalyada bir cemaate ait yurdu kapatmışlardı yargıya gidildi yurt tekrar açıldı.
    Bu durumu evren biz kapatıyoruz yargı açıyor ne yapayım demişti.
    Ama bu dönemde yaşı büyütülüp idam edilen Erdal eren cezaevlerinde yapılan insanlık dışı işkenceler.
    Velhasıl kanunla kanunsuzluğun bir arada olduğu zamanlar.
    Bir çin atasözünde kızılan kişiye acayip zamanlarda yaşayasın diye beddua edilirmiş işte öyle zamanlardı o günler.

    Yanıtla (5) (0)
  • karar / 03 Mart 2024 08:57

    Evren yine hukuğa karşı gelmiyormuş ya Güven Erkaya'nın şu yaklaşımında olsaydı : “Hiçbir şekilde acımayacağız. Yasal yoldan bir şey yapılamayabilir ancak biz gerekenin yapılması için gerekli yolları bulmak zorundayız. Bütün imkanlarımızı ve yetkilerimizi kullanacağız. Onlar hukuktan, mevcut durumdan, hassasiyetlerden istifade etmeye çalışacaklar. Bizler de kendi kurallarımızla bunlarla mücadele edeceğiz...”

    Yanıtla (1) (0)
  • Cut / 03 Mart 2024 08:47

    Kökü batıda biri kafatasçı,obürü enternasyonalci iki ideoloji mevzusu "komunizm" olan kanlı bir kavgaya giristiler..Kazanan ABD oldu ve Türkiye batı sistemine entegre edildi. Aslinda Komunizmin K si bile gelemezdi.ABD Turkiye nin tapusunu taa Yalta da almış,Marshall planlari ile gelini gerdege atmıs idi.Ama iceride direnç vardi ..bu da 12 Eylul 1980 de kirildi..Bugun ABD ile cok ust duzeyde iş tutuyoruz..ABD mi bizi istedigi kivama getirmis,yoksa biz mi ABD yi adam etmisiz.

    Yanıtla (4) (3)
  • ÖTÜKENLİKURT / 03 Mart 2024 08:46

    Sayın yazar, o yılların bir kısmını Ülkü Ocağında, diğer bir kısmını Ülkücü Memurlar Derneğinde yönetici olarak yaşadım. Sizinle 1975 yılında Demirtepe'de köprünün yanındaki HERGÜN Gazetesi bürosunda tanışmıştık. Ben o zaman değil hukukçu lise mezunu bile değil, liseden terk devlet memuruydum. O dönemde beynimin ve yüreğimin son zerresine kadar mücadele ettim. Devlet memuru olduğumdan yargılanmadım. Fakat yargılananlarla sanki aynı acıları çektim. Fakat o günler bu günlerden daha iyiydi.

    Yanıtla (8) (4)
  • SG / 03 Mart 2024 06:14

    Kenan Evrene sordular,Darbeyi niçin öne alipta yapmadınız o kadar gençler birbirini öldür diler
    Cevap Darbenin olgunladmasini bekledik.ABD,Bizim oğlanlar başardı.15 Temiz darbesi dört ay önce bilindiği hâlde niçin engellenmedi,RTE ALLAH'IN Lutfunu bekledik.Darbeciler(Hava kuvvetleri komutanı) İsrail bizi sattı.

    Yanıtla (8) (1)
  • okur / 03 Mart 2024 08:41

    ABD'nin her konuda her yerdeki planı şu: İnsanların arasına fitne sokarak birbirine düşürmek, birbiri ile savaştırmak sonra araya ara bulucu olarak girmek , ara buluculuk esnasında da her oyuna başvurup anlaşmalarına engel olmak. Gazze'ye attığı bombalarını unutturmak için ; ABD şimdi de Gazze'ye havadan gıda atıyormuş. Vay bee ABD ne HÜMANİST...

    Yanıtla (6) (0)
  • Tsli / 03 Mart 2024 08:32

    8. Yargı paketinin amacı, içeri atmak isteyipte atamadiklarini örgü uydurmasiyla içeri atacaklar. Eee hapishane yapıyorlar bunun için.yani devleti hazineyi yağmaya talana ihale fesadina karşı çıkanları hain ve terörist diye hapse atmaya devam edecekler. 8. Yargı paketi bunun için.kayyim ne demek git falan 50 yıllık Anadolu şirketini talan et, benim payını unutma.ilicte öyleydi. Çalık holding kimin için oradaydı.mesela

    Yanıtla (5) (2)
  • OKUR / 03 Mart 2024 07:46

    Hayret! O dönem, darbe döneminde bile hiç olmazsa yüksek yargıya güven varmış. Bugün yargı tamamen siyasetin/iktidarın manivelası haline geldi. Bir de "devletin dini adalettir" diye konuşuyorlar. İçi boş paketleri açıp açıp reform diye toplumu oyalıyorlar.

    Yanıtla (21) (2)
  • Mr / 03 Mart 2024 08:14

    Devletin dini adalettir. Sağcılar sosyal yaşamda dini ne hale getirdiler, onların yalanları yüzünden İnsanımız ilk aşamada deist devamında ateist oluyor. Hepimizin gördüğü 22 yılda en fazla artan suç ve cezaevi sayısı.

    Yanıtla (11) (2)
  • Okur / 03 Mart 2024 07:23

    Sn Akyol 12 Eylül yargılamaları ne kadar hukuksuzlukların yaşandığını bugün nasıl kanıtlıyorsa 15 Temmuz yargılamalarının da birgün kanıtlanacağına inancım tamdır.15 Temmuz sonrası resmen yargısız infaz yapıldı.

    Yanıtla (11) (3)
  • Fani / 03 Mart 2024 07:03

    Bu memleketi sağcısı da solcusu da kurtarıyor, esas mesele memleketin bunlardan kurtulması. Gelen zengin giden zengin ne olacak benim memleketim, dava bu zengin yöneticilerin fakir halkları olur.

    Yanıtla (8) (1)
  • Okur / 03 Mart 2024 02:13

    12 Eylül öncesi ve sonrası yaşanan şiddetle hiçbir zaman hesaplaşmadık. Hukuku hiçbir zaman siyaset üstü/dışı konuşamadık. 12 Eylül sonrasında yaşananlar 12 Mart sonrasında yaşananların devamı. Tıpkı 12 Mart sonrası yaşananların 1960'ın devamı olması gibi.. Bu sorgulamayı yapacak cesaret ve olgunluğa millet olarak sahip değiliz. . Aynı bataklıkta bugün de çırpınıyoruz.

    Yanıtla (8) (0)
  • HAYRETI MUCIP / 03 Mart 2024 07:00

    Bu yorumdaki tespitlere ben de katılıyorum ; ben yaşım itibarıyla 27 Mayıs dahil hepsini gördüm, yaşadım , bütün bunların birinci derecede sorumlusu çapsız , ahlaksız , basiretsiz , soysuz siyaset ve siyasetçilerdir, ben darbeleri veya askeri müdahaleleri savunmuyorum ama onları kötülerken asıl nedenler gözden kaçıyor , hic bir zaman yaşananlardan ders almıyoruz ve bu gün de ne yazık ki başka türlü bir rezilligi işte, göz göre göre yaşıyoruz!

    Yanıtla (13) (2)
  • Ali Rıza / 03 Mart 2024 06:24

    Kardeş kardeşe boşu boşuna düşman oldu o zaman, dört parti liderin de suçu var, 76 da üniversiteyi bitirdim, çok şey yaşadım, şu anda da ülkeyi ayrıştıran halkın bir kısmına kem söz söyleyen düşman gösteren sevgi dili kullanmayan lidere oy vermeyin derim!.

    Yanıtla (20) (3)
  • Karar okuru / 03 Mart 2024 06:12

    Hocam o günden bugüne ne değişti? Yine aynı mantık!

    Yanıtla (3) (0)
  • Baki / 03 Mart 2024 06:05

    Aynı tabancanın hem Ülkücü- Milliyetçileri öldürülmesinde hemde sol görüşlü insanların öldürülmesinde kullanılmasını, bir taraftan da ihtilalin olgunlaşmasını bekleyenleri düşündükçe insanın tüyleri diken diken oluyor. Üstad Necip Fazıl KISAKÜREK'in dediği gibi; Fikrin ne fahişesi oldum, ne de zamparası! Şiddetten ve kaba kuvvetten uzak durdum. Ta ki Amerikanın çoçukları gelene kadar!

    Yanıtla (2) (0)
  • Murat 61 / 03 Mart 2024 04:58

    Teşekkürler sayın Taha Akyol
    Günümüze ışık oldunuz

    Yanıtla (2) (0)
  • okur / 03 Mart 2024 02:03

    Taha bey, yol boyunca silahlı komandolar takip ederdi. ‘Ülkücü örgüt’ silahlı baskınla Türkeş’i kaçırmaya kalkabilir diye! bölümü bence biraz eleştiriye açık... Devletin istihbaratı böyle bir şeyin olmadığını zaten biliyordur ve yol boyunca silahlı komandoların takip etmesine gerek olmadığını idarecilere de iletmişlerdir... O uygulama sırf algı oluşturmak veya birilerine mesaj vermek için yapılmış olabilir...

    Yanıtla (5) (0)
  • Sahin / 03 Mart 2024 01:53

    12 Eylül darbesi ABD"nin Planıyla yapılmış bir darbeydi.
    ClA"nın Türkiye şefi olan,Paul Hanze
    ABD başkanı Jimniy Carter"a,
    "Bizim çocuklar başardı"dı demişti.
    Cunta tarafından 17 yaşındaki çocuğun
    Yaşını büyütüp idam ettiler.
    Diktatör Kenan Evren,
    "Asmayıpta besleyelimi" dedi
    Cezaevleri cehhenneme döndü..

    Yanıtla (8) (1)
  • Cüneyt / 03 Mart 2024 01:10

    Uluslar arası mücadelede :1) İdeoloji, 2) Güç , açısından olaylara bakmaz isek emperyalizmin tuzağına düşeriz.1700 yılından beri , insanlık tarihini göz önüne alarak olayları yorumlayan aydınlar ve fikir adamları yetiştiremediğimiz için devamlı emperyalizmin oyununa gelip nesiller kaybettik.Bu eğitim sistemiyle yine nesiller kaybetmeye devam ederiz.Descartesin :” Bilimin kökü metafizik, gövdesi fizik, dalları matematik, mekanik, tıp” sözü , bu eğitim sistemiyle anlaşılır mı?

    Yanıtla (3) (0)
  • Karar Okuru / 03 Mart 2024 00:58

    Peki suçlu kimdi?Dış güçler mi?

    Yanıtla (2) (1)
  • Zeki Cihan Coşkun / 03 Mart 2024 00:56

    Taha Bey, kitabın yazarlarından olan Mahir Durakoğlu'nun soy ismi, yazınızda sehven "Demir" olarak belirtilmiş.

    Yanıtla (2) (0)
  • karar okuru / 03 Mart 2024 00:54

    A. Türkeş ve düşüncesi iyi analiz edilmedi. bir Albay'ın düşüncelerinin bu kadar etkili olması ilginç bir durum. ülkücülük yerel olmasına rağmen sosyalizm gibi evrensel bir düşünceyle baş etmesi.de şaşılası bir durum.

    Yanıtla (5) (0)
  • Ötüken yolu / 03 Mart 2024 00:51

    Şimdi bopçu akp,esas oğlan ülkücü oldu...mhp de yardımcı karakteri,anap ve dyp den kalanlar ile,,o eski günlerin milliyetçileri yine milliyetçi,,,ne bahçeliye nede erdoğana biat etmediler..Aklına mantığına gönlüne sezgilerine yatmayan hiçbirşeyin hiçkimsenin peşine takılmadılar..Sizleri tebrik eder sağlıklı ömürler dileriz..

    Yanıtla (5) (1)
  • Okur / 03 Mart 2024 00:32

    Evlerde işyerlerinde vb israf edilen suyun elektriğin yiyeceklerin haddi hesabı yok. Gelecek nesilleri düşünen yok. İdeolojik lafı herkes bağıra çağıra ediyor. Verginin tam veriyor musun. Trafikte kurala uyuyor musun. Çöpü yere atma. Ooooo.. Sorsan herkes vatansever. PRti tutmakla siyaset konuşmakla vatansever olunuyor bu ülkede. Şuna oy ver vatanseversin. Hadi yaaa. Ne kolay ya..

    Yanıtla (5) (0)
  • Nurettin yılmaz / 03 Mart 2024 00:30

    Sayın Akyol:
    Q) insan ülkücülere üzülüyor ülkücüler artık " sizinkiler "degil , onlar artık; Hira dağından din devsiriliyorlar.
    Ülkücüler artik 1960'larin Türkçülük davasını da bilmiyorlar, zati aliniz: dinozorsunuz..
    Yok efendim 4000 şehidiniz olmuş da. O zaman öldürülen solcu gençleri de dış güçler vurmuştu. Lütfen biraz özen..herkesin inancına saygı duymam, yok öyle..

    Yanıtla (7) (10)
  • ismet ayhan / 03 Mart 2024 00:29

    eline saglık taha abi

    Yanıtla (3) (1)
  • Tavşan / 03 Mart 2024 00:23

    Komplo teorilerine inananlar nedensellik bağını kuramayan olayları açıklamayan kişilerdir. Üstelik büyük resmi gördüklerini iddia ederek zeki olmakla da övünürler

    Yanıtla (4) (2)
  • Karar / 03 Mart 2024 00:19

    Birazdan kendi platformlarındaki(onedio,ekşi,sözcü,cumhuriyet vs) bozuk ortamı buraya taşımak isteyenler yazara saldırıya başlar.Bunlar mahallelerini kusursuz sanan, özelleştiri vermeden saldıran sorunlular.Birazcık araştırsalar; mesela Güldal Mumcunun kitaplarını,roportajlarını, Şengül hablemitoglunun roportajlarını okusalar; U.Mumcu ,N.Hablemitoglu gibi isimlerin suçu karşı mahalleye atmak için, psikolojik harp teknikleri uğruna ,kendi mahalle derebeylerince nasıl harcandıklarını anlarlardı.

    Yanıtla (7) (5)
  • Tavşan / 03 Mart 2024 00:18

    BOP hakkında doğru dürüst yazabilen konuşabilen bir yazarımız çizerimiz siyasetcimiz olmadı. Anlatılanlar kahvehane dedikodusu. Örneğin Erdoğan neyin eş başkanıydı nasıl eş başkan olmuştu. Buyrunuz.

    Yanıtla (11) (3)
  • Okur / 03 Mart 2024 00:15

    Kemalistlere sosyalist komünist oldukları günleri hatırlatmaya ne gerek vardı Taha bey. Dönüştürüldüler. Nazımı içeri atanlarla nazımı beraber sevmek garabetiyle başbaşa bırakmalıydınız.

    Yanıtla (6) (10)
  • Tavşan / 03 Mart 2024 00:12

    Filozofların eğitmediği toplumları şarlatanlar kandırır.

    Yanıtla (12) (3)